Graafinen ohjeisto

Graafinen ohjeisto määrittää visuaalisen identiteetin peruselementit.

Ohjeistossa esitetään logon ja siihen liittyvän typografian ja värien käyttö. Ohjeistossa esitetään myös sloganin käyttö. Ohjeistoa noudattamalla luodaan ja säilytetään yhtenäinen ilme kaikissa materiaaleissa. Ohjeisto palvelee ensisijaisesti yrityksen henkilöstöä, mutta samalla myös yhteistyökumppaneita.

Tutustu ohjeistoon ennen logon käyttöä. Logo ja käytetyt fontit ovat helposti käytettävissä myös Canva-suunnitteluohjelmistolla, jolloin sen käyttö erilaisissa verkko- ja printtimateriaaleissa on vaivatonta.

M-logo läpinäkyvällä taustalla

Mikaelin logo

Logon käsinkirjoitettu muoto viittaa perinteisesti luovaan alaan ja on helposti lähestyttävä sekä mieleenpainuva. Värejä ja yksityiskohtia hyödyntämällä logoa on modernisoitu, kuitenkaan unohtamatta merkin alkuperäistä ulkoasua, joka on vielä jäljellä myös neliskulmaisena.

Päälogoa käytetään ensisijaisesti sekä pääosin läpinäkyvällä taustalla. Sopii myös esim. valokuvien päälle ja muihin värillisiin taustoihin.

Allaolevia vaihtoehtoisia sinisiä logoja käytetään kun se on tilanteen mukaan tarpeen. Mustia logoja käytetään lähinnä sisäisessä käytössä ja tulostettavissa materiaaleissa.

Vaihtoehtoiset logomuodot

Logoa ei tule käyttää muilla tavoin kuin tässä ohjeistossa on esitetty.
M-logo sinisellä ympyrällä ja läpinäkyvällä pohjalla
M-logo sinisellä pohjalla
M-logo sininen M valkoisella pohjalla
M-logo mustalla ympyrällä ja läpinäkyvällä pohjalla
M-logo mustalla pohjalla
M-logo musta M valkoisella pohjalla

Brändin päävärit

Sävyjen kevyempiä versioita voidaan käyttää esimerkiksi laatikoinnissa.
Musta
Musta

Leipätekstit
cmyk(0%, 0%, 0%, 100%)
rgb(0, 0, 0)
#000000 

Sininen
Sininen

Logo, otsikot ja painikkeet
cmyk(69%, 44%, 0%, 15%)
rgb(68, 121, 217)
#4479d9

Punainen
Punainen

Toimintopainikkeet
cmyk(0%, 72%, 72%, 11%)
rgb(228, 63, 63)
#e43f3f

Harmaa
Harmaa

Toimintopainikkeet
cmyk(0%, 0%, 0%, 13%)
rgb(221, 221, 221)
#dddddd

Typografia

Typografia on suuressa roolissa brändin viestinnässä. Fontit on valittu Google Fonts-palvelusta ja niitä käytetään sekä digitaalisessa viestinnässä että printtimateriaaleissa. Saman fontin käytöllä saavutetaan tunnistettava ja yhtenäinen ilme yrityksen sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä.

Rubik-fonttia ja sen eri leikkauksia käytetään kotisivustolla otsikoissa ja leipätekstissä sekä painikkeissa ja printtimateriaaleissa. Linkki fonttiin »

Atma-fonttia (vahvuus: bold 700) käytetään logojen M-kirjaimessa sekä Mikaelin.fi ja Mikael24.fi -brändinimissä. Linkki fonttiin »

Logo & Brändi

Brändää toimintasi. Graafinen ohjeisto määrittää visuaalisen identiteetin peruselementit.

Värimaailma

Värimaailman suunnittelussa otetaan huomioon yrityksen ja sen palveluiden kaikki digitaaliset ja printtitoiminnot.

Typografia

Typografia on suuressa roolissa brändin viestinnässä. Fontit kannattaa valita Google Fonts-palvelusta ja niitä on helppo käyttää.

Kaikki digipalvelut
samalta kumppanilta.

Logot & Brändit - Kotisivut & Ylläpito - Markkinointi & Kehitys

Copyright © 1995- Mikael Kytönen
Sivu päivitetty 1. toukokuuta 2022
Tietosivut - Ohjeisto - Ajatukset